Verzenden & retourneren

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?


Alle bestellingen worden geleverd door PostNL. De bezorger kan je bestelling aanbieden op een leveringsadres naar keuze.
 Indien niemand aanwezig is, dan wordt je bestelling afgegeven bij de buren. Je ontvangt een kennisgeving waarin staat op welk huisnummer het pakket afgeleverd is. Als afgeven bij de buren niet lukt, probeert de bezorger het op een later tijdstip een tweede keer. Mocht de aflevering van je bestelling uiteindelijk niet mogelijk zijn, wordt deze retour afzender gestuurd en zullen wij contact met je opnemen.

Kan ik mijn bestelling ergens ophalen?


Ja. Je kunt je pakket afhalen bij ons magazijn aan de Van Schendelstraat 1 te Groningen. Maandag t/m vrijdag zijn we er van 9:00-17:00u (dit geld niet voor feestdagen). Zeker weten of wij er zijn? Bel ons dan even: 050-2053300. 
 
Ik heb geen verzendbevestiging ontvangen, wat nu?


Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij achterhalen dan het probleem en zoeken direct naar een oplossing.
 
Mijn Track & Trace code werkt niet, wat nu?


De Track & Trace code van het pakket werkt pas nadat het pakket bij PostNL in het distributiecentrum gescand is. In de meeste gevallen gebeurt dat pas na 21.00 uur 's avonds, het kan ook voorkomen dat de Track & Trace code pas de volgende ochtend na 08:00 werkt.
 
Wat zijn de verzendkosten?


Bestellingen van € 50,- of meer worden gratis verzonden binnen Nederland, tenzij ze zwaarder zijn dan 30 kilo. Indien een bestelling meer dan 30 kilo weegt zijn wij genoodzaakt het te versturen met een pallet. Deze kosten worden deels doorberekend aan de klant.
Voor bestellingen onder de € 50,- rekenen we € 3,50 verzendkosten.    
Voor zendingen buiten Nederland gelden afwijkende tariefen. Bekijk de tabel voor onze tariefen binnen de EU. 

België/ Duitsland

€7,50

Groot-Brittannië/ Luxemburg

€12,50

Frankrijk

€15,-

Denemarken/Italië/ Oostenrijk

€17,50

Portugal/ Spanje

€20

Finland/ Hongarije/ Ierland/ Polen/

Slovenië/ Slowakije/ Tsjechië/ Zweden

€22,50

Bulgarije/ Estland/ Griekenland/ Letland/ Litouwen/ Roemenië

€27,50


Waar bezorgen jullie?


Wij bezorgen in Nederland en de hele Eropese Unie. De verzendkosten die op de site staan vermeld gelden alleen voor Nederland. De hoogte van de bezorgkosten buiten Nederland kunt u vinden in de bovenstaande tabel. Voor vragen verzoeken wij u om contact op te nemen via sales@veldshop.nl. 

Wat is de leveringstermijn?

Dit hangt af van het artikel. Voor alle artikelen die op voorraad zijn geld; vandaag besteld morgen in huis. Dit geld alleen voor Nederland en België. Voor Duitsland geld een levertermijn van 2 dagen. Als een artikel niet op voorraad is staat de leveringstermijn erbij vermeld. Bij een bestelling van meerdere artikelen geldt de leveringstermijn van het artikel met de langste levertijd, tenzij dit anders is afgesproken met de verkoper. 

Hoe kan ik mijn adres wijzigen? 

Heb je bij ons een account, ga je verhuizen en wil je een permanente adreswijziging doorgeven? Dat kan wanneer je inlogt op onze website via 'Mijn account'. Hier kun je zelf alle gegevens aanpassen. Dit is de snelste methode om je gegevens te wijzigen. Problemen bij het inloggen of wijzigen? Neem contact op met onze klantenservice.

Kan ik het afleveradres van mijn bestelling nog wijzigen?


Tijdens het plaatsen van je bestelling kan je zelf kiezen waar je de bestelling wilt laten bezorgen. Heb je een fout gemaakt? Neem dan direct contact op met onze klantenservice. We kunnen het afleveradres dan voor je aanpassen.
 

Retourneren

-Wat is de ruiltermijn?


Toch niet tevreden met uw aankoop? Dan kunt u hem gratis terugsturen binnen veertien dagen. Graag wel in originele staat en verpakking. Indien het product wel gebruikt is, maar toch niet voldoet dan bestaat de oplossing van een deelvergoeding. Neem voor meer informatie contact op met de klantenservice. 

-Ik heb een beschadigd of incompleet product ontvangen, wat nu?


Ondanks dat wij alles in werking stellen om elke bestelling netjes, compleet en op tijd te leveren, kan het gebeuren dat er iets mis is met de bestelling. 
Wij vragen u om dit zo snel mogelijk na ontvangst te melden bij onze klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat u zo spoedig mogelijk alsnog het gewenste product in goede staat ontvangt. De eventueel gemaakte kosten voor bijvoorbeeld retourzending zullen wij uiteraard vergoeden.

-Hoe kan ik een artikel terugsturen?


Stuur altijd het complete artikel (dus inclusief eventuele verpakking, labels en/of accessoires) terug. Verpak het artikel dat u wilt retourneren in een stevige verpakking en zorg voor voldoende frankering. U kunt hiervoor bijvoorbeeld de doos gebruiken waarin de bestelling geleverd is. 
Na ontvangst van de retourzending storten wij het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen terug op uw rekening, wij houden u hiervan per e-mail op de hoogte. 


-Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?


Binnen vijf werkdagen, wij mailen u als wij het product retour hebben ontvangen. Vanaf dat moment kunt u binnen 5 werkdagen het geld terugverwachten.                 

-Ik heb een e-mail gekregen over een storting maar nog geen geld ontvangen, wat nu?


Wij wachten waarschijnlijk nog op een rekeningnummer waarop wij het aankoopbedrag kunnen terugstorten. U kunt dit aan ons doorgeven via sales@veldshop.nl. Het aankoopbedrag wordt na ontvangst van de retour binnen vijf werkdagen op uw rekening teruggestort.

-Ik heb met creditcard betaald maar nog geen geld van de retourzending ontvangen, wat nu?

Wij storten het aankoopbedrag na ontvangst van het artikel, binnen vijf werkdagen terug op uw creditcard. Dit kunt u controleren op het (online) overzicht bij de bank of uitgever van je creditcard. Wij kunnen u hierin niet van meer informatie voorzien, u moet hiervoor terecht bij uw creditcardmaatschappij. 

Garantie

Ondanks dat wij overtuigd zijn van de kwaliteit van onze producten kan het voorkomen dat het product niet helemaal naar wens is. Heb je een vraag of opmerking over de kwaliteit van een artikel, dan kun je Veldshop.nl bellen of mailen. We zullen samen bekijken wat het eventuele probleem is en nemen het, wanneer nodig, in behandeling om te laten repareren of vervangen.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Ook is de garantieduur afhankelijk van de fabrikant. Meer informatie over de fabrieksgarantie vind je in de documentatie van het artikel.

Aanspraak maken op de garantie van een artikel hangt af van verschillende zaken. Op de eerste plaats hebben we het aankoopbewijs nodig. Daarnaast is de garantietermijn, alsmede de aard van het defect van belang. Valt het defect binnen de garantiebepalingen en binnen de garantietermijn van het artikel, dan zal overgegaan worden tot kosteloos herstel of vervanging van het artikel. Wanneer het artikel niet vervangen kan worden, zal het exacte aankoopbedrag uitgekeerd worden.

Het is mogelijk dat een defect niet onder garantie valt. In dat geval zullen we de herstel- of vervangingskosten eerst met je overleggen, voordat we over gaan tot actie.

 

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »